Regulamin
§1
Postanowienia ogólne
-
Niniejszy regulamin określa zasady świadczenia usług w serwisie internetowym ArchiDAY dostępnym poprzez stronę internetową https://archiday.pl/.
-
Usługodawcą jest Przemysław Szklarzewski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: "PSGROUP Przemysław Szklarzewski" z miejscem jej wykonywania w Żakowicach (95-040) przy ul. Łącznej 8A, NIP: 7181946373, REGON: 141951269, adres e-mail: info [ at ] archiday.pl, numer telefonu:+48429420287.
-
Pojęcia użyte w regulaminie oznaczają:
-
Użytkownik – osoba fizyczna (posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) lub prawna, która dokonała lub zamierza dokonać zawarcia umowy dot. Usług za pomocą narzędzi dostępnych w Serwisie. Użytkownikiem jest zarówno Konsument, jak i przedsiębiorca. Użytkownikiem jest ponadto każda osoba fizyczna, która korzysta z Serwisu w celach informacyjnych,
-
Konsument - w myśl ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny - Użytkownik, który jako osoba fizyczna dokonuje czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Konsumentem, w rozumieniu niniejszego Regulaminu, są również przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, zawierający umowy niemające charakteru zawodowego wynikającego z przedmiotu wykonywanych przez nich działalności. Konsumentem w rozumieniu niniejszego Regulaminu może być wyłącznie Użytkownik mający miejsce zamieszkania na terenie Unii Europejskiej,
-
Konto Użytkownika - indywidualne konto Użytkownika w Serwisie, zawierające indywidualne dane Użytkownika oraz umożliwiające korzystanie z Usług świadczonych przez Serwis,
-
Usługa – pełen zakres usług świadczonych elektronicznie przez Usługodawcę na rzecz Użytkowników w zakresie określonym w Regulaminie. Istotę usługi stanowi umożliwienie dostępu poprzez sieć internet do Serwisu,udostępnienie narzędzia służącego oglądania transmisji z wydarzeń, spotkań, warsztatów organizowanych przez Usługodawcę i podmioty trzecie, organizowanie aktywności, wyświetlanie i porządkowanie informacji i aktualności związanych z tematyką Serwisu,
-
Usługodawca - podmiot świadczący Usługi na podstawie niniejszego Regulaminu - Przemysław Szklarzewski, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: "PSGROUP Przemysław Szklarzewski" z miejscem jej wykonywania w Żakowicach (95-040) przy ul. Łącznej 8A, NIP: 7181946373, REGON: 141951269, adres e-mail: info [ at ] archiday.pl, numer telefonu:+48429420287,
-
Serwis – serwis internetowy utrzymywany przez Usługodawcę w domenie https://archiday.pl/,
-
Regulamin – niniejszy dokument wraz ze wszystkimi załącznikami.
-
Istotę Usługi stanowi umożliwienie dostępu poprzez sieć Internet do Serwisu.
-
Szczegółowe informacje o Usługach znajdują się na stronie internetowej https://archiday.pl/, jak również udostępniane są w drodze wiadomości e-mail pod adresem e-mailowym Usługodawcy.
-
Użytkownik może kontaktować się z Usługodawcą drogą pocztową, drogą elektroniczną na poniżej wskazane adresy: info [ at ] archiday.pl, numer telefonu:+48429420287.
§ 2
Warunki korzystania z usług elektronicznych
Funkcjonalności Serwisu
-
Usługodawca świadczy na rzecz Użytkowników usługi elektroniczne na podstawie umów zawieranych na odległość pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą. W ramach świadczonych usług elektronicznych Usługodawca świadczy na rzecz Użytkowników usługi cyfrowe.
-
Konsumentem mogą być osoby fizyczne mające miejsce zamieszkania na terenie Unii Europejskiej.
-
By móc korzystać z Serwisu Użytkownik spełnić musi następujące wymagania techniczne:
-
posiadać komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu,
-
posiadać dostęp do poczty elektronicznej,
-
korzystać z przeglądarki internetowej (w najnowszych wersjach),
-
korzystać z minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768, a w przypadku urządzeń mobilnych - 360 x 768,
-
włączyć w przeglądarce możliwość zapisu plików cookies.
-
Istotę Usług stanowi umożliwienie dostępu poprzez sieć internet do Serwisu. Poprzez Serwis Usługodawca świadczy między innymi następujące rodzaje Usług:
-
Formularze dot. danych Użytkownika,
-
Zakładanie Kont Użytkownika,
-
Utrzymanie Kont Użytkownika,
-
Przeglądanie listy wydarzeń,
-
Zapisywanie się na wydarzenia,
-
Oglądanie transmisji i nagrań,
-
Aktywacja i dezaktywacja usługi Newsletter / Powiadomienia,
-
Wyświetlanie informacji kontekstowych,
-
Promowanie partnerów,
-
Formularz kontaktowy.
-
Usługodawca świadczy Usługi zgodnie z opisaną w Regulaminie interoperacyjnością, kompatybilnością i funkcjonalnością rozumianą jako:
-
funkcjonalność - zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru do pełnienia swoich funkcji z uwzględnieniem ich przeznaczenia, pojęcie funkcjonalności odnosi się do możliwych sposobów wykorzystania treści cyfrowych lub usługi cyfrowej,
-
kompatybilność - współdziałanie treści cyfrowej, usługi cyfrowej, lub towaru ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem, które są zazwyczaj używane do korzystania z treści cyfrowej, usługi cyfrowej, lub towaru tego samego rodzaju, bez konieczności ich przekształcania,
-
interoperacyjność - zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru do współdziałania ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem innymi niż te zazwyczaj używane do korzystania z treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru tego samego rodzaju, pojęcie interoperacyjności odnosi się do tego, czy i w jakim zakresie treści cyfrowe lub usługa cyfrowa mogą współdziałać ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem innym niż sprzęt komputerowy lub oprogramowanie, z którymi treści cyfrowe lub usługi cyfrowe tego samego rodzaju są zazwyczaj używane.
-
Zawarcie umowy o świadczenie Usługi Konta Użytkownika jest nieodpłatne. Zawarcie umowy o świadczenie Usługi Konta Użytkownika w tym przypadku następuje z momentem dokonania pełnego i prawidłowego zarejestrowania w Serwisie. Umowa o świadczenie Usługi Konta Użytkownika zostaje zawarta na czas nieokreślony.
-
Zawarcie umowy o świadczenie usługi Newsletter/Powiadomienia jest nieodpłatne i następuje z momentem dokonania pełnego i prawidłowego zapisu na Newsletter/Powiadomienia poprzez Serwis. Zapis na Newsletter/Powiadomienia następuje z momentem odpowiedniego zaznaczenia wyboru w Koncie Użytkownika. Umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony. Użytkownik może wypowiedzieć umowę o świadczenie w/w usługi w każdym czasie poprzez przesłanie stosownej wiadomości lub skorzystanie z opcji “suwaka” dostępnego w Koncie Użytkownika.
-
W terminie 14 dni od zawarcia umowy o świadczenie usługi Newslettera/Powiadomienia oraz Usługi Konta Użytkownika Użytkownik może od ww. umów odstąpić bez podania przyczyny. Wzór formularza o odstąpieniu od umowy, z którego Użytkownik może skorzystać, stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
§3
Rejestracja Użytkownika
-
Użytkownicy dokonują rejestracji kont indywidualnych.
-
Konta Użytkowników umożliwiają Użytkownikom korzystanie z Usług świadczonych przez Serwis.
-
Rejestracji w Serwisie dokonuje się poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego. Dostęp do wszystkich Usług świadczonych przez Serwis wymaga podania danych określonych w Koncie Użytkownika.
-
Pełna rejestracja Konta Użytkownika następuje po potwierdzeniu rejestracji Konta Użytkownika poprzez kliknięcie w link przesłany w wiadomości e-mail na adres wskazany przez Użytkownika.
-
Nie jest dozwolone podawanie danych nieprawdziwych.
-
Nie jest dozwolone zakładanie Konta Użytkownika indywidualnego za pomocą automatu.
-
Dokonania rejestracji Konta Użytkownika i późniejszych działań w ramach Serwisu w imieniu i na rzecz Użytkownika mogą wykonywać wyłącznie osoby uprawnione do reprezentacji Użytkownika lub posiadające stosowne uprawnienie.
-
W razie powzięcia uzasadnionych wątpliwości co do prawdziwości danych podanych przez Użytkownika, Usługodawca może wstrzymać się z założeniem Konta Użytkownika lub zawiesić funkcjonowanie Konta Użytkownika do czasu wyjaśnienia wątpliwości.
-
Konto Użytkownika zawiera dane podane przez Użytkownika podczas rejestracji oraz podczas dalszego uzupełnienia danych w Koncie Użytkownika. W przypadku późniejszej zmiany jakichkolwiek z tych danych w czasie korzystania z Serwisu, Użytkownik zobowiązany jest niezwłocznie je zaktualizować, korzystając ze stosownego formularza dostępnego w Serwisie.
§ 4
Zasady dot. korzystania z Serwisu
-
Wszelkie działania podejmowane przez Użytkowników powinny być zgodne z obowiązującymi przepisami prawa i dobrymi obyczajami.
-
Każdy Użytkownik zobowiązuje się do:
-
używania udostępnionych funkcjonalności i zasobów Serwisu zgodnie z celem Serwisu,
-
przestrzegania zasad prawa i dobrych obyczajów,
-
poszanowania praw i dóbr osobistych innych Użytkowników i Usługodawcy,
-
niedziałania na szkodę innych Użytkowników, Usługodawcy, Serwisu i osób trzecich.
-
Usługodawca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich działań mających na celu zapewnienie prawidłowego, bezpiecznego, ciągłego i wolnego od błędów dostępu do Serwisu.
-
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:
-
działania podejmowane przez Użytkowników,
-
niespełnienie specyficznych wymagań Użytkownika, innych niż wynikające z ogólnego założenia Serwisu,
-
błędy, nieprawidłowości i wady dotyczące treści zamieszczanej przez podmioty trzecie,
-
przejściowe techniczne błędy zaistniałe w trakcie działania Serwisu.
-
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wywołane przez osoby trzecie, które dostały się do Serwisu wykorzystując w celu uzyskania dostępu poprawne dane (login i hasło) Użytkownika.
-
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody i wszelkie inne skutki wywołane ujawnieniem przez Użytkownika osobie trzeciej swojego hasła lub loginu.
-
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie zakłócenia działania Serwisu spowodowane problemami technicznymi w sprzęcie komputerowym oraz oprogramowaniem, z którego korzysta Użytkownik, a także awarią sieci Internet, siłą wyższą lub niedozwoloną ingerencją osób trzecich, które uniemożliwiają Użytkownikowi korzystanie z Serwisu.
-
W przypadku zawiadomienia o dostępie do Serwisu osoby nieuprawnionej Usługodawca podejmie natychmiastowe kroki w celu zabezpieczenia zgromadzonych danych.
-
Usługodawca przeprowadzać będzie regularne tworzenie kopii zapasowych danych umieszczonych w Serwisie, w celu zminimalizowania ryzyka utraty danych poprzez działanie osób nieuprawnionych lub błędy techniczne w funkcjonowaniu.
-
Usługodawca zastrzega sobie prawo do ingerencji w Konto Użytkownika w celu usunięcia nieprawidłowości w funkcjonowaniu Serwisu, zakłóceń w funkcjonowaniu Konta bądź w celu dokonania ulepszeń i rozszerzenia zakresu Serwisu.
-
Usługodawca ma prawo do dokonywania zmian w Serwisie, w związku z prowadzonymi pracami nad ulepszaniem i modernizacją Serwisu. W szczególności Usługodawca ma prawo do zmiany funkcjonalności Serwisu. Informacje o zmianach funkcjonalności Serwisu będą przekazywane Użytkownikowi w sposób określony w Regulaminie.
-
Całkowicie zabronione jest i stanowi naruszenie Regulaminu, zamieszczanie w Serwisie treści zawierających zapisy i materiały sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, a w szczególności treści pornograficznych, wulgarnych, zniesławiających, obrażających uczucia religijne, wzywających do nienawiści rasowej, etnicznej, wyznaniowej, propagujących naruszenie praw autorskich, piractwo komputerowe, upowszechniających techniki łamania danych, wirusy oraz wszelkich innych, podobnych w treści i działaniu materiałów.
-
Konto Użytkownika, który nagminnie zamieszcza lub przekazuje treści niezgodne z prawem, niezgodne z niniejszym Regulaminem bądź treści naruszające dobra osobiste innych osób może zostać zablokowane lub usunięte przez Usługodawcę.
§ 5
Odpowiedzialność Usługodawcy
wobec Konsumenta mającego miejsce zamieszkania na terenie Unii Europejskiej za niezgodność towarów i usług z umową
-
Niniejszy paragraf określa zasady odpowiedzialności wyłącznie wobec Konsumenta za niezgodność treści i usług z umową.
-
Usługodawca zobowiązany jest do świadczenia usług i treści cyfrowych zgodnych z umową. Usługodawca ma prawny obowiązek świadczenia usług bez wad.
-
Zasady dotyczące odpowiedzialności Usługodawcy wobec Konsumenta z tytułu umów o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej reguluje Rozdział 5b ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
-
W zakresie reklamacji Konsument może realizować uprawnienia przyznane mu przez przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, m.in. za brak zgodności towaru z umową sprzedaży.
-
Treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są zgodne z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności ich:
-
opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji,
-
przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Usługodawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Usługodawca zaakceptował,
-
Ponadto treść cyfrowa lub usługa cyfrowa, aby mogły zostać uznane za zgodne z umową, muszą:
-
nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
-
występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz treści w reklamie lub na etykiecie,
-
być dostarczane z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać
-
być zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione Konsumentowi przez Usługodawcę przed zawarciem umowy.
-
Usługodawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane.
-
Usługodawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta za brak zgodności towaru cyfrowego lub usługi cyfrowej z umową istniejący w chwili dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili. Przed upływem powyższego terminu Konsument może powiadomić Usługodawcę o stwierdzeniu wady wysyłając stosowną wiadomość za pośrednictwem jednego z kanałów komunikacji, o których mowa w §1 ust. 6.
-
Konsument nie jest związany powyższymi sposobami składania reklamacji. Może on złożyć zgłoszenie reklamacyjne w dowolny sposób.
-
Usługodawca potwierdza wpływ reklamacji.
-
W przypadku nie uwzględnienia reklamacji Usługodawca informuje o tym fakcie wraz z opinią co do niezasadności reklamacji.
-
Jeżeli Usługodawca nie ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia reklamacji, przyjmuje się, że uznał reklamację Konsumenta i jego żądanie.
-
Konsument ma obowiązek współpracować z Usługodawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych (w tym przykładowo przy zastosowaniu komunikacji e-mailowej, telefonicznej, poprzez przesłanie wymaganych printscreenów), w celu ustalenia, czy brak zgodności treści lub usługi cyfrowej z umową wynika z cech środowiska cyfrowego Konsumenta.
-
Konsument jest uprawniony do zgłoszenia uwag dotyczących wszelkich nieprawidłowości działania Serwisu w przeciągu 14 dni od wystąpienia nieprawidłowości. Uwagi takie powinny zostać złożone drogą wiadomości e-mail wysłanej na adres Opis zaistniałej nieprawidłowości powinien umożliwiać Usługodawcy identyfikację problemu i jego naprawę.
-
Wszystkie ewentualne błędy w funkcjonowaniu Serwisu, uwagi i informacje o działaniu Serwisu, a także naruszenia Regulaminu należy zgłaszać Usługodawcy drogą elektroniczną.
§ 6
Odpowiedzialność Usługodawcy
wobec podmiotów innych niż określone w §5
-
Niniejszy paragraf określa zasady odpowiedzialności wobec Użytkowników niebędących Konsumentami.
-
Odpowiedzialność z tytułu realizacji umowy, świadczenia usług oraz z tytułu rękojmi wobec Użytkowników niebędących Konsumentami jest wyłączona w całości, w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie. Wyłączona zostaje odpowiedzialność zarówno za szkodę (damnum emergens) jak i utracone korzyści (lucrum cessans).
-
Użytkownik jest uprawniony do zgłoszenia uwag dotyczących wszelkich nieprawidłowości działania Serwisu w przeciągu 14 dni od wystąpienia nieprawidłowości. Uwagi takie powinny zostać złożone drogą wiadomości e-mail wysłanej na adres info [at] archiday.pl. Opis zaistniałej nieprawidłowości powinien umożliwiać Usługodawcy identyfikację problemu i jego naprawę.
-
Wszystkie ewentualne błędy w funkcjonowaniu Serwisu, uwagi i informacje o działaniu Serwisu, a także naruszenia Regulaminu należy zgłaszać Usługodawcy drogą elektroniczną.
§ 7
Ochrona danych osobowych
-
Dane Użytkowników będą wykorzystane wyłącznie w celu, w jakim zostały udostępnione i Usługodawca zobowiązuje się nie ujawniać ich osobom trzecim, o ile przepisy powszechnie obowiązujące nie stanowią inaczej.
-
Szczegółowe regulacje dotyczące ochrony danych osobowych znajdują się w dokumencie Polityka Prywatności, dostępnym na Stronie internetowej.
§ 8
Zmiany Regulaminu
Zmiany Usługi
-
Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie, z istotnych powodów, w szczególności ze względu na zmiany w przepisach obowiązującego prawa lub techniczne i organizacyjne zmiany w sposobie realizacji Usług, a także w przypadku zmiany prawnej organizacji działalności Usługodawcy.
-
O zmianach oraz ich treści Usługodawca poinformuje Użytkowników na 30 dni przed ich wprowadzeniem. Informacja zostaje przekazana Użytkownikowi poprzez wiadomość e-mail wysłaną na adres podany podczas rejestracji.
-
Użytkownik wyraża zgodę na zmianę Regulaminu poprzez zaznaczenie w Koncie Użytkownika odpowiedniego okienka pod tekstem informującym o zmianie Regulaminu.
-
W przypadku niewyrażenia zgody na zmianę Regulaminu Użytkownik uprawniony do wypowiedzenia Umowy w terminie 30 dni od poinformowania o zmianie Regulaminu.
-
W przypadku niepodjęcia przez Użytkownika żadnych z w/w działań, z upływem 30 dni od dnia doręczenia informacji o zmianie Regulaminu, zmiany zaczynają Użytkownika obowiązywać tak, jakby zaakceptował zmiany Regulaminu w trybie określonym w niniejszym paragrafie.
-
W przypadku umowy zawartej z Konsumentem posiadającym miejsce zamieszkania na terenie Unii Europejskiej i niebędącym przedsiębiorcą:
-
Usługodawca jest uprawniony do dokonania zmiany treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, która nie jest niezbędna do zachowania jej zgodności z umową. Przyczyny uzasadniające taką zmianę są następujące:
-
zmiany w przepisach obowiązującego prawa,
-
techniczne i organizacyjne zmiany w sposobie realizacji Usług
-
w przypadku zmiany prawnej organizacji działalności Usługodawcy
-
Usługodawca nie może dokonać zmiany treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób jednorazowy.
-
Wprowadzenie zmiany w Usłudze nie będzie wiązać się z kosztami po stronie Konsumenta.
-
Usługodawca ma obowiązek poinformować Konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o dokonywanej zmianie. Jeżeli zmiana istotnie i negatywnie wpływa na dostęp Konsumenta do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub korzystanie z nich, Usługodawca jest zobowiązany poinformować Konsumenta z odpowiednim wyprzedzeniem na trwałym nośniku o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz prawie do wypowiedzenia umowy.
-
W przypadku, o którym mowa powyżej, Konsument może wypowiedzieć umowę bez zachowania terminu wypowiedzenia, w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany lub poinformowania o tej zmianie, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana.
-
Konsument jest uprawniony do wypowiedzenia umowy w każdym czasie poprzez usunięcie Konta Użytkownika.
§ 9
Aktualizacje
-
Usługodawca informuje Konsumenta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności Usługi z umową, a Konsument powinien wówczas zainstalować te aktualizacje w rozsądnym czasie, w szczególności w terminie wskazanym przez Usługodawcę.
-
Jeżeli Konsument nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez Usługodawca zgodnie z ust. 1 powyżej, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Usługi z umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
-
poinformował Konsumenta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania,
-
niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez Usługodawcę.
§ 10
Pozasądowe sposoby rozwiązania sporów
-
W celu rozwiązania sporu zaistniałego w związku z korzystaniem z Serwisu, Konsument niebędący przedsiębiorcą ma możliwość skorzystania z pomocy następujących instytucji przed wytoczeniem sprawy w sądzie powszechnym:
-
skorzystanie ze stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej poprzez złożenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu wynikającego z umowy sprzedaży;
-
zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w celu polubownego zakończenia sporu;
-
zwrócenia się o pomoc do powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, której celem jest ochrona praw konsumentów.
-
Szczegółowe informacje o możliwościach skorzystania przez konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów oraz dostępności procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych instytucji takich jak Inspekcja Handlowa, powiatowi (miejscy) rzecznicy konsumentów, organizacji społecznych zajmujących się ochroną praw konsumentów, a także Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
§ 11
Postanowienia końcowe
-
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, i ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Prawem właściwym dla umów zawieranych z Konsumentami jest prawo polskie, chyba, że prawo właściwe dla miejsca zamieszkania Konsumenta reguluje jego uprawnienia w sposób korzystniejszy dla Konsumenta. Prawem właściwym dla umów zawieranych z Użytkownikami niebędącymi Konsumentami jest prawo polskie.
-
Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów z Użytkownikiem niebędącym Konsumentem jest sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.
-
Regulamin obowiązuje od dnia 17 marca 2025 roku.
Załącznik 1
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
- Adresat: ……….
- Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy dotyczącej następujących usług ……………………………
- Powód odstąpienia od umowy (opcjonalne) ………………….
- Data zawarcia umowy……………….
- Imię i nazwisko konsumenta(-ów)………………………………………………
- Adres konsumenta(-ów)……………………………………………………
- Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
- Data
Regulamin usług cyfrowych
Celem niniejszego dokumentu jest wdrożenie postanowień oraz wytycznych wynikających z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych), a także Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161 z dnia 27 listopada 2019 r. zmieniającą dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 98/6/WE, 2005/29/WE oraz 2011/83/UE w odniesieniu do lepszego egzekwowania i unowocześnienia unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumenta.
§ 1
Postanowienia ogólne
-
Celem niniejszego dokumentu jest dostosowanie serwisu internetowego “ArchiDAY” działającego pod adresem internetowym: https://archiday.pl/, do wytycznych i postanowień Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych).
-
Właścicielem serwisu internetowego, o którym mowa w ust. 1, jest Przemysław Szklarzewski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: "PSGROUP Przemysław Szklarzewski" z miejscem jej wykonywania w Żakowicach (95-040) przy ul. Łącznej 8A, NIP: 7181946373, REGON: 141951269 adres e-mail: adres e-mail: info [ at ] archiday.pl, numer telefonu:+48429420287.
-
Pojęcia użyte w niniejszym dokumencie oznaczają:
-
DSA - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych),
-
Omnibus - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych), a także Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161 z dnia 27 listopada 2019 r. zmieniające dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 98/6/WE, 2005/29/WE oraz 2011/83/UE w odniesieniu do lepszego egzekwowania i unowocześnienia unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumenta,
-
Platforma - serwis internetowy “ArchiDAY”’ znajdujący się pod adresem internetowym: https://archiday.pl/ wraz z podstronami.
-
Polityka prywatności - polityka prywatności Platformy dostępna pod adresem internetowym: https://archiday.pl/,
-
Regulamin - regulamin świadczenia usług dostępny pod adresem internetowym: https://archiday.pl/,
-
Regulamin DSA - niniejszy regulamin,
-
Usługodawca - Przemysław Szklarzewski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: "PSGROUP Przemysław Szklarzewski" z miejscem jej wykonywania w Żakowicach (95-040) przy ul. Łącznej 8A, NIP: 7181946373, REGON: 141951269 adres e-mail: info [ at ] archiday.pl, numer telefonu:+48429420287,
-
Użytkownik - osoba fizyczna (posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych), prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z Platformy. Użytkownikiem może być zarówno osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej, jak i przedsiębiorca.
-
Regulamin DSA stanowi załącznik do Regulaminu. W przypadku sprzeczności postanowień Regulaminu DSA z Regulaminem, pierwszeństwo mają postanowienia Regulaminu.
§ 2
Treści niedozwolone
-
Użytkownik nie może wprowadzać, umieszczać, udostępniać, rozpowszechniać lub w jakiejkolwiek innej formie rozpowszechniać za pomocą Platformy treści, które:
-
zawierają elementy sprzeczne z prawem,
-
naruszają dobre obyczaje,
-
naruszają prawa osób trzecich, a w tym w szczególności prawa własności intelektualnej,
-
zawierają wulgaryzmy lub jakiekolwiek treści nieprzeznaczone lub szkodliwe dla osób niepełnoletnich,
-
zawierają treści dyskryminujące, obraźliwe, rasistowskie lub nawołujące do nienawiści,
-
zawierają dane osobowe osób trzecich,
-
zawierają linki do stron internetowych niedotyczących Platformy lub niezwiązanych w żaden sposób z usługami świadczonymi przez Usługodawcę.
-
Użytkownik, działając za pośrednictwem Platformy, może umieszczać na nich opinie lub uwagi dotyczące usług świadczonych za pomocą Platformy, z zastrzeżeniem postanowienia zawartego w ust. 3.
-
Użytkownik nie może zamieszczać na Platformie opinii, o których mowa w ust. 2, które mają cechy treści, o których mowa w ust. 1, oraz które:
-
wprowadzają lub mogą wprowadzić ich odbiorców w błąd,
-
dotyczą towarów lub usług, które nie zostały przez niego nabyte lub z którymi Użytkownik nie miał styczności,
-
zostały umieszczone na Platformie w zamian za wynagrodzenie.
-
Usługodawca ma prawo do usunięcia zamieszczonych na Platformie treści, o których mowa w ust. 1, lub opinii, o których mowa w ust. 3, (dalej razem łącznie: “Treści niedozwolone”) lub prawo do odmowy ich publikacji.
§ 3
Procedura zgłaszania treści niedozwolonych
-
Każdy może poinformować Usługodawcę o zamieszczeniu lub rozpowszechnianiu Treści niedozwolonych za pomocą Platformy w następujący sposób:
-
drogą elektroniczną poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: info [ at ] archiday.pl,
-
drogą telefoniczną poprzez wykonanie połączenia na numer telefonu: +48429420287,
-
drogą listowną poprzez wysłanie tradycyjnego listu na wskazany adres: "PSGROUP Przemysław Szklarzewski", Żakowice (95-040), ul. Łączna 8A.
-
Usługodawca ma prawo do samodzielnego analizowania treści i opinii zamieszczanych i udostępnianych na Platformie oraz weryfikowania ich pod względem tego, czy nie stanowią one Treści niedozwolonych. Na Usługodawcy nie ciąży jednak obowiązek podejmowania tego rodzaju czynności.
-
Usługodawca nie prowadzi zautomatyzowanej weryfikacji treści oraz opinii pod względem tego, czy nie stanowią one Treści niedozwolonych.
-
Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 1, powinno zawierać co najmniej:
-
imię i nazwisko osoby zgłaszającej,
-
dane kontaktowe (np. adres e-mail),
-
wskazanie treści, które osoba zgłaszająca uważa za Treści niedozwolone (np. link do tych treści).
§ 4
Mechanizm weryfikacji i moderacji treści niedozwolonych
-
Usługodawca weryfikuje wszelkie zgłoszenia o zamieszczeniu lub rozpowszechnianiu Treści niedozwolonych za pomocą Platformy, o których mowa w § 3 ust. 1 (dalej jako: “Zgłoszenie”).
-
Usługodawca, w sytuacji posiadania dostępu do treści, o których mowa w Zgłoszeniu, po otrzymaniu Zgłoszenia ma prawo do ograniczenia dostępności do treści lub opinii, których Zgłoszenie dotyczyło.
-
Weryfikacja Zgłoszenia następuje niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni od jego otrzymania przez Usługodawcę.
-
Decyzja dotycząca tego, czy zgłoszone treści lub opinie mogą zostać zakwalifikowane jako Treści niezadowolone, nie jest podejmowana w sposób zautomatyzowany.
-
Usługodawca ma prawo do skontaktowania się z Użytkownikiem, który rozpowszechnił treści lub opinie, których dotyczyło Zgłoszenie, przed podjęciem decyzji.
-
Usługodawca, po uznaniu, że dana treść lub opinia może zostać zakwalifikowana jako Treść niedozwolona, ma prawo podjąć decyzję o:
-
ograniczeniu w zakresie widoczności określonych treści lub opinii, w tym o ich usunięciu, uniemożliwianie dostępu do nich lub ich depozycjonowaniu;
-
zawieszeniu, zakończeniu lub innym ograniczeniu płatności pieniężnych;
-
zawieszeniu lub zakończeniu świadczenia usługi na rzecz Użytkownika w całości lub w części;
-
zawieszeniu lub zamknięciu konta Użytkownika.
7. Usługodawca informuje Użytkownika oraz osobę dokonującą Zgłoszenia o decyzji, która została podjęta, o której mowa w ust. 6. Usługodawca przesyła im treść decyzji wraz z uzasadnieniem.
8. W przypadku otrzymania nakazu od uprawnionego organu sądowego lub administracyjnego Usługodawca ma obowiązek podjęcia działań w nim określonych lub udzielenia wskazanych w nim informacji.
9. Usługodawca, o ile jest to zgodne z prawem, poinformuje Użytkownika, którego nakaz, o którym mowa w ust. 8, dotyczy, o otrzymaniu nakazu od uprawnionego organu sądowego lub administracyjnego w terminie w nim wskazanym lub, jeżeli takiego terminu nie wskazano, najpóźniej w chwili podjęcia przez Usługodawcę działań wskazanych w wezwaniu.
10. W przypadku gdy Usługodawca poweźmie jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast poinformuje o swoim podejrzeniu właściwe organy ścigania lub organy sądowe i przekaże wszystkie dostępne informacje na ten temat.
11. Usługodawca ma prawo zawieszenia na okres 3 miesięcy i po wydaniu uprzedniego ostrzeżenia świadczenia usług na rzecz Użytkownika, który często przekazuje Treści nielegalne.
12. Usługodawca ma prawo zawiesić na okres 3 miesięcy i po wydaniu uprzedniego ostrzeżenia rozpatrywanie Zgłoszeń oraz skarg, o których mowa w § 5, przez osoby lub podmioty dokonujące często oczywiście bezzasadnych Zgłoszeń lub przez skarżących wnoszących często oczywiście bezzasadne skargi.
§ 5
Procedura odwoławcza
-
Użytkownik, którego dotyczy decyzja, o której mowa w § 4 ust. 6, lub osoba, która przesłała Zgłoszenie, które zostało uznane za bezzasadne lub w wyniku którego została podjęta decyzja, mają prawo do odwołania się od decyzji Usługodawcy w terminie 6 miesięcy od podjęcia decyzji. Użytkownik lub ww. osoba mogą wnieść do Usługodawcy skargę na decyzję w następujący sposób:
-
drogą elektroniczną poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: info [ at ] archiday.pl,
-
drogą telefoniczną poprzez wykonanie połączenia na numer telefonu: +48429420287,
-
drogą listowną poprzez wysłanie tradycyjnego listu na wskazany adres: "PSGROUP Przemysław Szklarzewski", Żakowice (95-040), ul. Łączna 8A.
-
Usługodawca rozpatruje skargę niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni od jej otrzymania.
-
W wyniku skargi Usługodawca ma prawo do podjęcia decyzji o:
-
utrzymaniu wcześniejszej decyzji,
-
uchyleniu wcześniejszej decyzji w części, w stosunku do niektórych treści lub opinii,
-
uchyleniu wcześniejszej decyzji w całości.
-
Użytkownikowi oraz osobie, która dokonała Zgłoszenia, nie przysługuje skarga na decyzję wydaną w sposób określony w ust. 3. Podmioty te mogą jednak skorzystać z pozasądowych metod rozstrzygania sporów, o których mowa w art. 21 DSA. Powyższe nie ogranicza praw ww. osób do sądowego dochodzenia roszczeń przeciwko Usługodawcy.
§ 6
Dane osobowe
-
Usługodawca jest administratorem danych osobowych Użytkownika lub osoby przesyłającej Zgłoszenie.
-
Usługodawca przetwarza dane osobowe, takie jak: imię i nazwisko oraz adres e-mail, oraz wszelkie inne dane udostępnione przez Użytkownika lub osobę przesyłającą Zgłoszenie w związku z zgłoszeniem treści niedozwolonych, zgodnie z treścią § 4.
-
Podstawą do przetwarzania danych osobowych, o których mowa w ust. 2, jest uzasadniony interes Usługodawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), którym jest konieczność weryfikowania Zgłoszeń i skarg, o których mowa w § 5, oraz zabezpieczenie się przed ewentualnymi roszczeniami.
-
Dane osobowe, o których mowa w ust. 2, przetwarzane będą przez okres niezbędny do weryfikacji i rozpatrzenia Zgłoszenia lub skargi, o której mowa w § 5.
-
Szczegółowe postanowienia i informacje, a w tym klauzula informacyjne, dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę zawarte są w Polityce Prywatności.
§ 7
Język kontaktu
Użytkownik może skontaktować się z Usługodawcą w sposób określony w § 5 w następujących językach:
-
język polski,
-
język angielski.
§ 8
Punkt kontaktowy
-
Usługodawca wyznacza następujący punkt kontaktowy umożliwiający Użytkownikom bezpośrednią i szybką komunikację z Usługodawcą. Kontakt z punktem kontaktowym może nastąpić w następujący sposób:
-
drogą elektroniczną poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: info [ at ] archiday.pl,
-
drogą telefoniczną poprzez wykonanie połączenia na numer telefonu: +48429420287,
-
drogą listowną poprzez wysłanie tradycyjnego listu na wskazany adres: "PSGROUP Przemysław Szklarzewski", Żakowice (95-040), ul. Łączna 8A
-
Punkt kontaktowy, o którym mowa w ust. 1, jest również punktem kontaktowym właściwym dla kontaktu z organami, o których mowa w art. 11 DSA.
§ 9
Postanowienia końcowe
-
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdują przepisy DSA.
-
Regulamin obowiązuje od dnia 17 marca 2025 r.